A nyári tévés időszak hagyományosan nem a legizgalmasabb: ilyenkor mennek szünetre a saját gyártású produkciók és kevés újdonságot tűznek képernyőre a csatornák. Az idei nyári szezon azonban közel sem nevezhető unalmasnak, ugyanis minden korábbinál élesebb verseny alakult ki az RTL Klub és a TV2 között a nézettségi versenyben. Június közepe óta egymást követték a műsorváltozásokról szóló hírek, műsorok tűntek fel, majd tűntek el, és jelenleg úgy látszik, a júliust A mi kis falunk és a Bezár a bazár! hétköznap esténként vívott csatái határozzák meg. Az első napok eredményei alapján pedig kijelenthető, hogy bejött az RTL Klub húzása, és bár teljesen nem sikerült legyőzniük a TV2-s vetélkedőt, az új esti kínálattal már visszavették a vezetést a reklámozóknak fontos, 18-49 éves nézők körében.

Rábai Balázs és Szabados Ágnes az RTL Híradó másik műsorvezetőpárosa (fotó: RTL Klub)

Habár január óta folyamatosan változott mindkét csatorna esti műsorrendje, egy valami mindkét adó “életében” biztos pont maradt. Az RTL Híradó és a Tények télen, tavasszal és most nyáron is ugyanabban az időpontban, 18 órakor kezdődik. Annak ellenére, hogy este 7-től nagyon megközelítette egymást az RTL Klub és a TV2 közönségaránya, az esti híradók csatája nem ennyire szoros, sőt, kifejezetten egyoldalú a küzdelem. A fő kereskedelmi célcsoportban, a 18 és 49 év közötti nézők körében az RTL Híradó 2019. január 1. és június 30. között a 181 estéből impozáns, 175-öt nyert meg a Tényekkel szemben, ami 97%-os eredmény. A teljes lakosság (4 évesnél idősebbek) tekintetében már jóval erősebb az esti Tények, ám 2019 első hat hónapjában így is többször győzött az RTL Klubos hírműsor. Utóbbi 103, előbbi 78 napon bizonyult nézettebbnek.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a Tények műsorvezetői (fotó: TV2)

Az RTL Klub infotainment blokkjához, azaz az informatív szórakoztató műsorokhoz tartozik még a kora esténként élőben jelentkező Fókusz is, mely az év első felében szintén kiemelkedően teljesített. A magazin adásai 18-49-ben átlagosan 17,8%-os közönségarányt értek el. A Fókusz régen egy ideig az RTL Híradó előtt volt látható, késő délutánonként azonban nem hozott jó nézettséget, erős felvezetéssel viszont remek eredményeket produkál.

Annak ellenére, hogy most nagyon erős esténként a TV2, és több hétköznap estét is meg tudott nyerni, az év első hat hónapjának főműsoridős átlagát vizsgálva a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub megőrizte piacvezető pozícióját (13,8% szemben a TV2 11,3%-val). A csatornaportfóliók tekintetében is az RTL Magyarország (8 tévéadó) végzett az első helyen 18-49-ben, a főműsoridőben elért 27%-os átlagos közönségaránnyal, míg a TV2 Csoport (14 tévéadó) 24,9%-os eredményt szállított.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 2019. január 1. – június 30. közötti átlagos AMR (súlyozott nézőszám) és SHR% adatok, az időeltolásos nézést (TSV) is tartalmazva (kivéve az utolsó 7 napon)

Kiemelt kép: Erős Antónia és Szellő István, az RTL Híradó műsorvezetői (fotó: RTL Klub)