(Az előző heti eredmények.) A tévécsatornák feladták a leckét a tévézők, valamint a nyomtatott és online műsorújságok szerkesztői számára, ugyanis szinte nem telt el úgy nap, hogy ne jelentettek volna be valami módosítást. A nézettségi verseny ezúttal egészen izgalmasan alakult, és úgy tűnik, az RTL Klub megtalálta azt a műsort, amivel meg tudja törni a Bazár két hónapja tartó sikerszériáját.

A nézettségi verseny a főműsoridőben éleződött ki a leginkább, ám a délutáni sávok is tartogattak izgalmakat. Már két hete a Híradó előtt látható az RTL Klub vadonatúj török sorozata, a Megtörve, és bár elsőre úgy tűnt, ebben az új időpontban megtalálhatja közönségét, július első hetében mélypontra került a produkció. A reklámozóknak fontos korosztályban (18-49) hétfőn még jól ment a sorozat, azonban napról napra csökkent a közönségaránya, és pénteken elérte eddigi legrosszabb eredményét. Nem csak a felvezetésénél volt gyengébb, de kikapott a fiatal felnőttek körében nem túl erős TV2-s Madárkától is. A Megtörve egy hét alatt minden mutatójában rontott, míg a vele egy időben vetített Madárka javított, és hosszú idő után ismét átlépte a 300 ezres nézőszámot a teljes lakosságban. Erre legutóbb a bemutatója környékén, május végén volt képes. A TV2-s török sorozat a hét elején 18-49-ben még kikapott RTL-es riválisától, ám csütörtökön és pénteken már le tudta győzni.

Az RTL Híradó 18-49-ben a katasztrofális felvezetés ellenére is remekelt, minden hétköznap jelentős különbséggel nyert a Tényekkel szemben, egyedül vasárnap kapott ki tőle. A teljes lakosság körében a TV2-s híradóé a megkérdőjelezhetetlen fölény, hétből hét alkalommal volt nézettebb az RTL Híradónál. A Fókusz majdnem minden nap közepesen teljesített, csak szerdán és csütörtökön (az új műsorrend első napján) hozott kiemelkedő eredményeket. Az Oltári csajok bármekkora siker is volt az RTLII-n, az RTL Klubon megbukott, méghozzá elképesztően alacsony nézettséggel. Hétfőn, kedden és szerdán volt látható a csatornán a magyar telenovella, és nem csak a saját sávját, de az utána lévő késő esti sorozatokat is gyengítette. Nem véletlenül döntöttek úgy az RTL Magyarországnál, hogy ismét változtatnak, levették az Oltárit, és A mi kis falunkat kezdték el csütörtöktől naponta ismételni.

Jelenet A mi kis falunkból (fotó: RTL Klub)

A mi kis falunk az új időpontjában csütörtökön parádés teljesítményt nyújtott 18-49-ben, majdnem 20%-os közönségarányt hozott, ami nyáron lenyűgöző eredmény, de ősszel is kimagasló érték. Péntekre picit csökkentek a széria számai, de így is legyőzték a TV2-n már naponta két adással jelentkező Bezár a bazár! című vetélkedőt. A teljes lakosságban felemás a kép, A mi kis falunk csak csütörtökön tudott nyerni, pénteken kikapott a Bazártól. Az azonban elég látványos, ahogy a falus produkció nem csak a saját egyórás idősávját, hanem az RTL Klub egész estéjét felhúzta: jobban teljesített a Fókusz, a Barátok közt és még a péntek esti amerikai sorozat is. Eközben a Bezár a bazár! vesztett erejéből.

Háborús szóhasználattal élve, egyelőre csak csatákat nyert az RTL Klub, nem a nyári nézettségért vívott háborút. A Bezár a bazár! ugyanis annak ellenére, hogy meggyengült, és a korábbi 15-17%-os közönségarány helyett csütörtökön és pénteken már csak 12-13%-ot hozott a reklámozóknak fontos, 18-49 éves nézők körében, még mindig erős tartalomnak számít. A vetélkedő ráadásul három órán keresztül látható a TV2-n, és a Fókusz, valamint a Barátok közt továbbra sem tud nála egyértelműen jobb számokat produkálni. Az RTL Klub szappanoperája az újbóli időpontváltozás ellenére jól hozott, bár ezek az eredmények 18-49-ben nem tekinthetőek túlságosan jónak.

Szombaton tarolt az RTL Klubon vetített Fák jú, tanár úr! harmadik része, egészen magas közönségarányt hozott 18-49-ben, aminek köszönhetően a csatorna meggyőző fölénnyel nyerte az estét. A vasárnapot is az RTL zsebelte be, két családi filmnek köszönhetően. A hét utolsó napján kiemelkedően teljesített az ATV-n a Heti Napló Sváby Andrással, amely nem csak a teljes lakosság körében, hanem 18-49-ben is sokakat vonzott a képernyők elé. A heti összesített toplistán teljes lakosságban a 10. helyet szerezte meg, ami ritka ATV-s produkciótól. A toplistán remekül szerepeltek a filmek is a kábelcsatornákon, valamint az Éjjel-Nappal Budapest is, amely egyelőre a legtöbbet profitálta az RTL Klub és a TV2 harcából.

A 27. héten A mi kis falunknak, valamint a hétvégi filmeknek köszönhetően a 18-49-ben, főműsoridőben vizsgált eredmények alapján az RTL Klub visszavette a vezetést, igaz csak 5 tizedszázalékpontos különbséggel. Az RTL Klub hétből négy, míg a TV2 ezúttal csak három estét nyert.

Hétfő

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 181 ezer (8,9%), 18-49: 36 ezer (6,3%)
RTL Klub
: Megtörve: 197 ezer (8,3%), 18-49: 55 ezer (8,5%)
TV2: Madárka: 319 ezer (13,4%), 18-49: 31 ezer (4,8%)

RTL Klub: Híradó: 599 ezer (21,7%), 18-49: 153 ezer (20,4%)
TV2: Tények: 652 ezer (23,7%), 18-49: 118 ezer (15,9%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 223 ezer (7,8%), 18-49: 20 ezer (2,6%)

RTL Klub: Fókusz: 422 ezer (13,9%), 18-49: 125 ezer (14,2%)
TV2: Bezár a bazár!: 589 ezer (18%), 18-49: 161 ezer (16,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 489 ezer (13,8%), 18-49: 131 ezer (12,1%)

TV2: A legbátrabb páros (ism.): 232 ezer (8,1%), 18-49: 93 ezer (9,1%)
RTL Klub: Oltári csajok: 252 ezer (6,9%), 18-49: 69 ezer (5,7%)
RTLII: Éjjel-Nappal Budapest: 250 ezer (7,7%), 18-49: 98 ezer (8,3%)
RTL Klub: A Tanár (ism.): 153 ezer (5,7%), 18-49: 46 ezer (4,5%)
RTL Klub: Isten veled, Magyarország: 127 ezer (7,7%), 18-49: 39 ezer (5,7%)

Kedd

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 178 ezer (9,4%), 18-49: 36 ezer (7,1%)
RTL Klub
: Megtörve: 184 ezer (8,6%), 18-49: 37 ezer (6,9%)
TV2: Madárka: 259 ezer (12%), 18-49: 29 ezer (5,4%)

RTL Klub: Híradó: 592 ezer (22,5%), 18-49: 139 ezer (19,2%)
TV2: Tények: 624 ezer (23,9%), 18-49: 121 ezer (17%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 201 ezer (7,3%), 18-49: 9 ezer (1,1%)

RTL Klub: Fókusz: 411 ezer (13,9%), 18-49: 118 ezer (13,6%)
TV2: Bezár a bazár!: 548 ezer (17,2%), 18-49: 138 ezer (14,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 470 ezer (13,5%), 18-49: 112 ezer (10,7%)

TV2: A legbátrabb páros (ism.): 238 ezer (8%), 18-49: 75 ezer (7,3%)
RTL Klub: Oltári csajok: 243 ezer (6,6%), 18-49: 63 ezer (5,3%)
RTL Klub: Magnum 1×15: 154 ezer (5,1%), 18-49: 62 ezer (5,7%)
RTL Klub: Magnum 1×16: 142 ezer (6,7%), 18-49: 62 ezer (7,7%)

Szerda

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 151 ezer (8,2%), 18-49: 22 ezer (4,4%)
RTL Klub
: Megtörve: 185 ezer (8,7%), 18-49: 34 ezer (5,8%)
TV2: Madárka: 273 ezer (12,9%), 18-49: 30 ezer (5,2%)

RTL Klub: Híradó: 588 ezer (22,4%), 18-49: 158 ezer (21,8%)
TV2: Tények: 603 ezer (23,1%), 18-49: 106 ezer (14,7%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 201 ezer (7,2%), 18-49: 8 ezer (1,1%)

RTL Klub: Fókusz: 393 ezer (13,1%), 18-49: 134 ezer (15,2%)
TV2: Bezár a bazár!: 594 ezer (18,5%), 18-49: 163 ezer (16,7%)
RTL Klub: Barátok közt: 490 ezer (14,2%), 18-49: 145 ezer (13,4%)

TV2: A legbátrabb páros (ism.): 253 ezer (8,6%), 18-49: 89 ezer (8,5%)
RTL Klub: Oltári csajok: 255 ezer (7,1%), 18-49: 72 ezer (6%)
RTL Klub: Mr. Whiskey 1×07: 142 ezer (4,7%), 18-49: 44 ezer (4%)
RTL Klub: Mr. Whiskey 1×08: 92 ezer (4,4%), 18-49: 30 ezer (3,7%)

Csütörtök

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 168 ezer (9,1%), 18-49: 30 ezer (5,9%)
RTL Klub
: Megtörve: 164 ezer (7,6%), 18-49: 31 ezer (5,1%)
TV2: Madárka: 284 ezer (13,1%), 18-49: 34 ezer (5,5%)

RTL Klub: Híradó: 566 ezer (21%), 18-49: 128 ezer (17,1%)
TV2: Tények: 581 ezer (21,7%), 18-49: 105 ezer (14,1%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 226 ezer (7,9%), 18-49: 15 ezer (1,9%)

RTL Klub: Fókusz: 470 ezer (15,5%), 18-49: 155 ezer (17,7%)
TV2: Bezár a bazár!: 507 ezer (16%), 18-49: 120 ezer (13,1%)
RTL Klub: A mi kis falunk (ism.): 567 ezer (16%), 18-49: 207 ezer (19,5%)
TV2: Bezár a bazár!: 496 ezer (13,4%), 18-49: 149 ezer (12,6%)
RTL Klub: Barátok közt: 539 ezer (14,4%), 18-49: 158 ezer (12,9%)

TV2: A legbátrabb páros (ism.): 227 ezer (8,8%), 18-49: 73 ezer (7,1%)
RTL Klub: Vasököl: 164 ezer (7,1%), 18-49: 86 ezer (9,2%)

Péntek

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 160 ezer (8,3%), 18-49: 30 ezer (5,7%)
RTL Klub
: Megtörve: 157 ezer (7,3%), 18-49: 29 ezer (4,9%)
TV2: Madárka: 299 ezer (13,8%), 18-49: 38 ezer (6,5%)

RTL Klub: Híradó: 550 ezer (21,1%), 18-49: 123 ezer (18%)
TV2: Tények: 593 ezer (22,8%), 18-49: 96 ezer (14,1%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 221 ezer (8,1%), 18-49: 12 ezer (1,8%)

RTL Klub: Fókusz: 417 ezer (13,9%), 18-49: 113 ezer (13,9%)
TV2: Bezár a bazár!: 553 ezer (16,5%), 18-49: 120 ezer (12,2%)
RTL Klub: A mi kis falunk (ism.): 512 ezer (14,8%), 18-49: 171 ezer (17,2%)
RTL Klub: Barátok közt: 552 ezer (14,3%), 18-49: 129 ezer (11,2%)

TV2: A legbátrabb páros (ism.): 237 ezer (8,4%), 18-49: 80 ezer (7,3%)
RTL Klub: Isten belájkolt 1×07: 215 ezer (6,8%), 18-49: 101 ezer (8,6%)
RTL Klub: Isten belájkolt 1×08: 156 ezer (6,7%), 18-49: 69 ezer (7%)

Szombat

TV2: Alex felügyelő: 227 ezer (10,7%), 18-49: 59 ezer (9,5%)
Duna TV: Gasztroangyal: 222 ezer (10,4%), 18-49: 10 ezer (1,6%)

RTL Klub: Híradó: 484 ezer (19,2%), 18-49: 118 ezer (17%)
TV2: Tények: 541 ezer (21,5%), 18-49: 90 ezer (13%)
Duna TV: SzerencseSzombat: 186 ezer (7,1%), 18-49: 21 ezer (2,9%)

RTL Klub: Verdák 2.: 227 ezer (7,5%), 18-49: 105 ezer (12,1%)
TV2: Transformers: 211 ezer (6,8%), 18-49: 104 ezer (11,2%)
Duna TV: Napsütötte Toszkána: 190 ezer (6%), 18-49: 12 ezer (1,4%)
RTL Klub: Fák jú, tanár úr! 3.: 307 ezer (11,1%), 18-49: 179 ezer (17,5%)
TV2: A legbátrabb páros (ism.): 99 ezer (4,8%), 18-49: 38 ezer (4,6%)
Duna TV: Rejtélyek Párizsban: 127 ezer (4,2%), 18-49: 10 ezer (0,9%)

Vasárnap

Duna TV: Hogy volt!?: 94 ezer (3,4%), 18-49: 5 ezer (0,7%)

RTL Klub: Híradó: 620 ezer (19,2%), 18-49: 161 ezer (16,3%)
TV2: Tények: 650 ezer (20,2%), 18-49: 164 ezer (16,7%)

ATV: Heti Napló Sváby Andrással: 323 ezer (8,5%), 18-49: 50 ezer (4,1%)
RTL Klub
: Cobra 11: 406 ezer (10,8%), 18-49: 133 ezer (10,9%)
TV2: Bridget Jones babát vár: 391 ezer (10%), 18-49: 170 ezer (13%)
Duna TV: Ízek palotája: 117 ezer (2,9%), 18-49: 10 ezer (0,8%)
RTL Klub: Vaiana: 380 ezer (9,7%), 18-49: 191 ezer (13,8%)
TV2: A nagy nap: 220 ezer (7,3%), 18-49: 90 ezer (7,7%)
Duna TV: Silkwood: 76 ezer (2,4%), 18-49: 1 ezer (0,1%)
RTL Klub: A cipőbűvölő: 192 ezer (9%), 18-49: 112 ezer (12,6%)

Kiemelt kép: Megtörve (fotó: RTL Magyarország) és Madárka (fotó: TV2)