(Az előző heti eredmények.) Mondhatnánk, hogy a helyzet változatlan, hiszen nagy műsorváltozás nélkül megúsztuk az elmúlt két hetet. Látva a nyári, forgószélszerű átrendeződéseket, ez bizony nagy eredmény. Egyelőre pedig oka sincs váltani egyik csatornának sem, hiszen ha döcögve is, de minden műsor hozza, amit kell?

A múlt héten az Anya minden nap legyőzte az új időpontra, a magyar televíziótörténetben először délutánra került Barátok köztöt. A szappanopera a második hetében sem teljesített jól, de a reklámozóknak fontos, 18-49-es korosztályban kétszer, a teljes lakosságban egy alkalommal így is nézettebb volt a TV2-s török sorozatnál. Miközben csökkent a két tartalom között a különbség, az Anya sokkal egyenletesebb eredményeket produkál, szemben a Barátokkal, melyet egyik nap 310 ezren, másnap 260 ezren követtek figyelemmel.

Az Ázsia Expressz második évada mind a teljes lakosságban, mind 18-49-ben jól teljesít, bár általában nem tudja legyőzni a vele egyszerre látható RTL Klubos műsorokat. Ez alól kivételt képez a Fókusz, aminél minden nap nézettebb a közös sávban, a teljes lakosságban mért adatokat vizsgálva. A Drága örökösök továbbra is kiemelkedő eredményeket szállít, nem is bír vele az Ázsia, bár a reality adásainak görbéjén az látszik, hogy a műsor elsősorban már nem az RTL Klubtól (és nem az Örökösöktől) vesz el nézőket, hanem megszólított egy olyan réteget, akik hétköznap esténként eddig mást, vagy semmit sem néztek. Úgyhogy itt igaz a mondás: két dudás bizony megfér egy csárdában.

A Love Island, az RTL Klub őszi nagy dobása az első héten nem hozott jó nézettséget, nagy kérdés volt, hogy a második héten merre indul el? Csökkenni fog, vagy nőni? Ha nem is lőtt ki, mint egy rakéta, de hétfőtől csütörtökig mind 18-49-ben, mind a teljes lakosságban napról napra egyre magasabb értékeket hozott a párkereső reality, ami biztató jel a jövőre nézve. A Kapd el, ha tudsz! egyedül pénteken tudta legyőzni a Lali vezette műsort, a többi napon Kasza Tibor gameshow-jára kapcsoltak kevesebben.

Borbás Marcsi, a Gasztroangyal házigazdája (fotó: gasztroangyal.hu)

Szombaton délután ismét legyőzte mindkét nagy csatornát a Gasztroangyal, és nem csak az idősebb nézők körében, hanem bizony a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti tévézőknél is Borbás Marcsi műsora volt a népszerűbb. Este azonban nem volt ellenfele most sem A mi kis falunknak, a sorozat ismét kimagaslóan teljesített mindkét korosztályban. Ezzel szemben katasztrofálisan ment a TV2 filmje. A két csatorna között A mi kis falunk alatt 20 százalékpont volt a differencia 18-49-ben, ami őrületes eredmény. A TV2 szombatját kissé mentette a Sztárban Sztár leszek! ismétlése, amely legyőzte a Love Islandet. Míg hétköznap erősödött a reality, hétvégén süllyed a “szerelemsziget”.

Vasárnap rémesen gyengén ment a Love Island, viszont így is nyert, mivel a TV2 ezúttal már nem tudta meglovagolni az Ázsia-botrányok hullámait. Miközben a reality a teljes lakosságban hozta a hétköznap esti adások eredményeit, 18-49-ben már gyengén muzsikált, és ki is kapott a Jófiúktól. Az RTL Klub vasárnapi blokkja megint csökkent, és ezúttal már sem a Házasodna a Gazda, sem a Jófiúk nem hozott jó eredményt 18-49-ben. A teljes lakosság körében más a helyzet, ott viszonylag stabil mindkét produkció. A Sztárban Sztár reformja úgy tűnik bevált a TV2-nek, ugyanis a meglepően halvány premier óta szárnyra kapott a show és a harmadik válogató adás is jött, látott, győzött. A hét legnézettebbje címet azonban megint nem tudta elnyerni, mivel A mi kis falunk mindkét korosztályban őrzi a koronát.

Az RTL Klub az esti, 18-49-ben mért csatornaátlagot tekintve 2 százalékponttal verte a TV2-t (13,8% – 11,8%), ami azt jelenti, hogy bár nagy a verseny, előbbi csatorna még mindig a piacvezető a főműsoridőben.

Hétfő

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 211 ezer (10,3%), 18-49: 28 ezer (5,4%)
RTL Klub: Barátok közt: 299 ezer (11,8%), 18-49: 44 ezer (6,7%)
TV2: Anya: 318 ezer (12,7%), 18-49: 40 ezer (6,3%)

RTL Klub: RTL Híradó: 713 ezer (23%), 18-49: 170 ezer (20,8%)
TV2: Tények: 708 ezer (23,1%), 18-49: 108 ezer (13,5%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 229 ezer (6,5%), 18-49: 7 ezer (0,7%)
TV2: Tények Plusz: 753 ezer (22,6%), 18-49: 154 ezer (16,7%)

RTL Klub: Fókusz: 516 ezer (14,1%), 18-49: 147 ezer (13,6%)
TV2: Ázsai Expressz: 609 ezer (15%), 18-49: 191 ezer (14,6%)
M4 Sport: Magyarország – Szlovákia: 506 ezer (14,6%), 18-49: 195 ezer (15,5%)
RTL Klub: Drága örökösök: 682 ezer (16,2%), 18-49: 218 ezer (15,4%)
TV2: Kapd el, ha tudsz!: 331 ezer (9%), 18-49: 107 ezer (7,8%)
RTL Klub: Love Island: 348 ezer (9,4%), 18-49: 144 ezer (10,5%)

RTL Klub: Barátok közt (ism.): 214 ezer (8,3%), 18-49: 69 ezer (6,7%)
TV2: Extrém Activity (ism.): 165 ezer (8%), 18-49: 53 ezer (6,4%)

Kedd

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 197 ezer (11,9%), 18-49: 21 ezer (5,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 257 ezer (12,3%), 18-49: 31 ezer (6,4%)
TV2: Anya: 301 ezer (14,6%), 18-49: 36 ezer (7,6%)

RTL Klub: RTL Híradó: 615 ezer (22,6%), 18-49: 146 ezer (19,9%)
TV2: Tények: 660 ezer (24,6%), 18-49: 109 ezer (15,1%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 241 ezer (7,7%), 18-49: 13 ezer (1,5%)
TV2: Tények Plusz: 706 ezer (24%), 18-49: 143 ezer (18,2%)

RTL Klub: Fókusz: 542 ezer (16,4%), 18-49: 161 ezer (17,2%)
TV2: Ázsai Expressz: 613 ezer (15,9%), 18-49: 196 ezer (15,8%)
RTL Klub: Drága örökösök: 726 ezer (17,7%), 18-49: 256 ezer (18,8%)
TV2: Kapd el, ha tudsz!: 319 ezer (9,8%), 18-49: 106 ezer (8,8%)
RTL Klub: Love Island: 373 ezer (11,2%), 18-49: 151 ezer (12,3%)

RTL Klub: Barátok közt (ism.): 235 ezer (10,3%), 18-49: 61 ezer (6,7%)
TV2: Extrém Activity (ism.): 151 ezer (8,2%), 18-49: 49 ezer (6,4%)

Szerda

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 222 ezer (12,7%), 18-49: 37 ezer (8,6%)
RTL Klub: Barátok közt: 310 ezer (14,8%), 18-49: 50 ezer (9%)
TV2: Anya: 304 ezer (14,7%), 18-49: 43 ezer (7,9%)

RTL Klub: RTL Híradó: 575 ezer (21,7%), 18-49: 146 ezer (19,9%)
TV2: Tények: 621 ezer (23,8%), 18-49: 101 ezer (14,1%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 223 ezer (7,3%), 18-49: 15 ezer (1,7%)
TV2: Tények Plusz: 623 ezer (22,1%), 18-49: 119 ezer (14,7%)

RTL Klub: Fókusz: 503 ezer (15,4%), 18-49: 157 ezer (15,7%)
TV2: Ázsai Expressz: 595 ezer (15,5%), 18-49: 187 ezer (14,7%)
RTL Klub: Drága örökösök: 715 ezer (17,4%), 18-49: 247 ezer (17,6%)
TV2: Kapd el, ha tudsz!: 321 ezer (9,6%), 18-49: 96 ezer (7,7%)
RTL Klub: Love Island: 395 ezer (12%), 18-49: 173 ezer (14%)

RTL Klub: Barátok közt (ism.): 242 ezer (10,9%), 18-49: 73 ezer (8,3%)
TV2: Extrém Activity (ism.): 137 ezer (7,4%), 18-49: 60 ezer (8%)

Csütörtök

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 229 ezer (12,3%), 18-49: 41 ezer (8,1%)
RTL Klub: Barátok közt: 303 ezer (14,1%), 18-49: 52 ezer (9,2%)
TV2: Anya: 325 ezer (15,2%), 18-49: 62 ezer (11,2%)

RTL Klub: RTL Híradó: 606 ezer (23,2%), 18-49: 131 ezer (19,4%)
TV2: Tények: 621 ezer (24,2%), 18-49: 104 ezer (15,7%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 227 ezer (7,5%), 18-49: 12 ezer (1,6%)
TV2: Tények Plusz: 659 ezer (23,4%), 18-49: 136 ezer (18,3%)

RTL Klub: Fókusz: 494 ezer (15,3%), 18-49: 146 ezer (16,2%)
TV2: Ázsai Expressz: 578 ezer (15,4%), 18-49: 173 ezer (14,6%)
RTL Klub: Drága örökösök: 727 ezer (18,3%), 18-49: 256 ezer (19,7%)
TV2: Kapd el, ha tudsz!: 323 ezer (9,8%), 18-49: 105 ezer (8,4%)
RTL Klub: Love Island: 401 ezer (11,8%), 18-49: 186 ezer (14,5%)

RTL Klub: Barátok közt (ism.): 212 ezer (8,9%), 18-49: 75 ezer (8,1%)
TV2: Extrém Activity (ism.): 148 ezer (8%), 18-49: 43 ezer (5,9%)

Péntek

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 181 ezer (10,7%), 18-49: 35 ezer (7,6%)
RTL Klub: Barátok közt: 256 ezer (12,2%), 18-49: 49 ezer (8,7%)
TV2: Anya: 305 ezer (14,7%), 18-49: 50 ezer (8,9%)

RTL Klub: RTL Híradó: 526 ezer (20,8%), 18-49: 96 ezer (14,3%)
TV2: Tények: 573 ezer (23%), 18-49: 94 ezer (14,3%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 212 ezer (7,3%), 18-49: 12 ezer (1,4%)
TV2: Tények Plusz: 594 ezer (21,8%), 18-49: 125 ezer (16,6%)

RTL Klub: Fókusz: 414 ezer (13,4%), 18-49: 134 ezer (14,7%)
TV2: Ázsai Expressz: 600 ezer (16,4%), 18-49: 184 ezer (15,7%)
RTL Klub: Drága örökösök: 650 ezer (16,6%), 18-49: 213 ezer (16,5%)
TV2: Kapd el, ha tudsz!: 392 ezer (11,8%), 18-49: 143 ezer (11,5%)
RTL Klub: Love Island: 370 ezer (11%), 18-49: 145 ezer (11,6%)

RTL Klub: Barátok közt (ism.): 236 ezer (9,8%), 18-49: 80 ezer (8%)
TV2: Extrém Activity (ism.): 190 ezer (9,2%), 18-49: 82 ezer (9,4%)

Szombat

Duna TV: Gasztroangyal: 249 ezer (11,1%), 18-49: 22 ezer (3,2%)

RTL Klub: Híradó: 533 ezer (19,6%), 18-49: 145 ezer (18%)
TV2: Tények: 533 ezer (19,8%), 18-49: 83 ezer (10,4%)
Duna TV: SzerencseSzombat: 285 ezer (9%), 18-49: 27 ezer (2,7%)

RTL Klub: Fókusz Plusz: 482 ezer (14,3%), 18-49: 165 ezer (15%)
TV2: Csak most kezdődik: 248 ezer (6,9%), 18-49: 69 ezer (5,7%)
Duna TV: Sherlock és én: 85 ezer (2,2%), 18-49: 5 ezer (0,4%)
RTL Klub: A mi kis falunk 4×03: 925 ezer (23,3%), 18-49: 375 ezer (27,1%)
RTL Klub: Love Island: 315 ezer (8,7%), 18-49: 139 ezer (9,7%)
TV2: Sztárban Sztár leszek! – A javából: 410 ezer (11,3%), 18-49: 163 ezer (11,4%)
Duna TV: Garni-zóna: 80 ezer (3%), 18-49: 3 ezer (0,3%)

Vasárnap

Duna TV: Hogy volt!?: 125 ezer (5,2%), 18-49: 10 ezer (1,4%)
Duna TV: Borbás Marcsi szakácskönyve: 200 ezer (7,5%), 18-49: 14 ezer (1,7%)

RTL Klub: Híradó: 605 ezer (19,3%), 18-49: 162 ezer (16,3%)
TV2: Tények: 581 ezer (18,6%), 18-49: 130 ezer (13,2%)

RTL Klub: Házasodna a Gazda: 542 ezer (13,8%), 18-49: 173 ezer (13,4%)
TV2: Sztárban Sztár leszek!: 921 ezer (22,6%), 18-49: 302 ezer (22%)
Duna TV: Magyarország, szeretlek!: 140 ezer (3,2%), 18-49: 11 ezer (0,7%)
RTL Klub: Jófiúk 1×03: 422 ezer (9,6%), 18-49: 205 ezer (12,7%)
TV2: Ázsia Expressz különkiadás: 612 ezer (14,4%), 18-49: 171 ezer (10,7%)
RTL Klub: Love Island: 281 ezer (8,5%), 18-49: 114 ezer (8,9%)
Duna TV: A legjobb szándék: 612 ezer (14,4%), 18-49: 862 (0,1%)

Kiemelt kép: Jelenet A mi kis falunk negyedik évadából (fotó: rtl.hu)