(Az előző heti eredmények.) A közmédia csatornáin ma már rendszerint a sportközvetítések hozzák a legjobb nézőszámot, azonban van, amikor a foci sem tud versenyre kelni a gasztronómiával. Ilyen volt a múlt hét. Eközben az X-Faktor még tovább emelt a fordulatszámon, és olyan eredményt produkált, hogy talán az RTL székházban sem számítottak arra, hogy megismétlik a tavalyi sikerszériát.

Borbás Marcsi 2011 óta készíti Magyarországot bejáró gasztroműsorát, a tájegységeket, az ott élő embereket az ételeken és hagyományokon keresztül bemutató Gasztroangyalt. Az ízbarangolónak nagyon lelkes és húséges rajongótábora van, akik meghálálják a remek adásokat. Nem véletlen, hogy a közmédia egyik máig legsikeresebb produkciója a Gasztroangyal, amely a múlt héten a házon belüli versenyt is megnyerte – nem csak az RTL Klubot és a TV2-t győzte le szombat délután. Külön érdekesség, hogy a magyar televízió házi dobogójának második fokára a Borbás Marcsi szakácskönyve állhatott fel – megelőzve a szintén népszerű török sorozatot, a Sorsok útvesztőjét, a SzerencseSzombatot és a sportközvetítéseket is.

A török sorozatoknál maradva egy érdekességre hívnánk fel a figyelmeteket. A hetek óta tartó Anya vs. Barátok közt párharcban megváltozott az erőviszony, és az eddig fokozatos növekedést produkáló szappanopera nézettsége kissé visszaesett, míg a TV2-s török széria nagyot ugrott előre, és már közel 400 ezren követik napról napra az Anya történetét. A produkció pedig nem csak a teljes lakosság körében népszerűbb, mint a Barátok közt, a reklámozóknak fontos 18 és 49 évesek körében több napon is le tudta győzni riválisát. Ez azonban nem volt hatással a híradók csatájára, teljesben a Tények, 18-49-ben továbbra is az RTL Híradó ültet több nézőt a képernyők elé.

Pillanatkép a Séfek séfe második évadából (fotó: TV2)

A TV2 vadonatúj sportrealityje, a Fuss család, fuss! a második héten is katasztrofálisan teljesített, sőt, képes volt még gyengébb eredményeket szállítani a reklámozóknak fontos célközönségben. A műsor a teljes lakosság körében sem teljesít jól, mind a Fókusz, mind pedig a parádés számokat elérő Drága örökösök könnyen lekörözi a nézettségi akadálypályán csetlő-botló családokat. Miközben Palik László műsora gyengén megy, a Liptai Claudia vezette Séfek séfe hatalmas meglepetésre remekül teljesít az este kilenc órás sávban. A gasztro-tehetségkutató nem csak, hogy több nézőt érdekel, mint a Fuss család, fuss!, de a Love Island után a Nyerő Párost is képes legyőzni – mindkét korosztályban. A Nyerő Páros ugyanis a vártnál alacsonyabb számokkal nyitott, és bár péntekre magára talált, az új, esti időpontjában messze van a tavalyi eredményeitől, amit úgy ért el, hogy nem 21 órakor, hanem 19-kor kezdődött.

Az X-Faktor ellenszerét viszont 2010 óta nem találja a TV2. Az RTL Klub veterán tehetségkutatója tavaly mindenkit meglepve hatalmas számokkal uralta a nézettségi tabellákat, és olyan adatokat generált, amilyeneket évek óta nem láthattunk a műsortól. A 2018-as sikereket pedig idén megismétli a produkció: a harmadik válogató adásra ismét nőtt a nézettség, és mind a teljes lakosságban, mind pedig 18-49-ben kiugróan magas nézettséget hozott. Ugyancsak jól ment a Sztárban Sztár leszek!, amely a választási este után magához tért; egymilliós nézőszámot, és 18-49-ben jónak számító értékeket tudhat magáénak.

Szombaton este egészen brutális, 21,7 százalékpontos differencia volt 18-49-ben az RTL Klub és a TV2 között, a heti esti átlagot tekintve pedig az előbbi csatorna nyert 4,3-del. A vasárnap estét sikerült egyedül bezsebelnie a TV2-nek ebben a korcsoportban.

Hétfő

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 214 ezer (11,8%), 18-49: 42 ezer (8,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 305 ezer (13,2%), 18-49: 59 ezer (9,2%)
TV2: Anya: 341 ezer (15%), 18-49: 42 ezer (6,9%)

RTL Klub: RTL Híradó: 676 ezer (21,9%), 18-49: 172 ezer (19,6%)
TV2: Tények: 672 ezer (22%), 18-49: 124 ezer (14,3%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 272 ezer (7,5%), 18-49: 19 ezer (1,7%)
TV2: Tények Plusz: 733 ezer (21,1%), 18-49: 169 ezer (15,9%)

RTL Klub: Fókusz: 552 ezer (14,9%), 18-49: 172 ezer (14,6%)
TV2: Fuss család, fuss!: 433 ezer (10,3%), 18-49: 124 ezer (8,7%)
RTL Klub: Drága örökösök: 710 ezer (16,5%), 18-49: 236 ezer (15,9%)
TV2: Séfek séfe: 441 ezer (13,2%), 18-49: 183 ezer (14,3%)
RTL Klub: Nyerő Páros: 448 ezer (13%), 18-49: 168 ezer (12,8%)

Kedd

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 234 ezer (13%), 18-49: 32 ezer (6,6%)
RTL Klub: Barátok közt: 340 ezer (15%), 18-49: 61 ezer (10,4%)
TV2: Anya: 394 ezer (17,8%), 18-49: 73 ezer (12,5%)

RTL Klub: RTL Híradó: 674 ezer (22,9%), 18-49: 160 ezer (20,4%)
TV2: Tények: 672 ezer (23%), 18-49: 129 ezer (16,6%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 256 ezer (7,2%), 18-49: 10 ezer (1%)
TV2: Tények Plusz: 707 ezer (20,8%), 18-49: 158 ezer (16,6%)

RTL Klub: Fókusz: 598 ezer (16,4%), 18-49: 187 ezer (17,3%)
TV2: Fuss család, fuss!: 407 ezer (10,1%), 18-49: 123 ezer (9,6%)
RTL Klub: Drága örökösök: 720 ezer (17,4%), 18-49: 243 ezer (18,3%)
TV2: Séfek séfe: 424 ezer (12,3%), 18-49: 192 ezer (14,3%)
RTL Klub: Nyerő Páros: 490 ezer (13,8%), 18-49: 195 ezer (14,4%)

Szerda

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 211 ezer (11,3%), 18-49: 31 ezer (5,9%)
RTL Klub: Barátok közt: 330 ezer (13,7%), 18-49: 56 ezer (8,7%)
TV2: Anya: 391 ezer (16,6%), 18-49: 69 ezer (10,7%)

RTL Klub: RTL Híradó: 744 ezer (23,7%), 18-49: 169 ezer (19,3%)
TV2: Tények: 716 ezer (23,1%), 18-49: 120 ezer (13,9%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 270 ezer (7,3%), 18-49: 19 ezer (1,7%)
TV2: Tények Plusz: 734 ezer (20,4%), 18-49: 137 ezer (13%)

RTL Klub: Fókusz: 563 ezer (14,8%), 18-49: 181 ezer (15,7%)
TV2: Fuss család, fuss!: 411 ezer (10%), 18-49: 109 ezer (8%)
RTL Klub: Drága örökösök: 683 ezer (16,3%), 18-49: 236 ezer (16,9%)
TV2: Séfek séfe: 402 ezer (12,1%), 18-49: 168 ezer (13,4%)
RTL Klub: Nyerő Páros: 459 ezer (13,2%), 18-49: 180 ezer (13,9%)

Csütörtök

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 226 ezer (12,6%), 18-49: 33 ezer (7%)
RTL Klub: Barátok közt: 320 ezer (13,7%), 18-49: 35 ezer (5,9%)
TV2: Anya: 361 ezer (15,9%), 18-49: 53 ezer (9,3%)

RTL Klub: RTL Híradó: 690 ezer (22,6%), 18-49: 128 ezer (16,1%)
TV2: Tények: 714 ezer (23,6%), 18-49: 116 ezer (15%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 259 ezer (7,1%), 18-49: 8 ezer (0,8%)
TV2: Tények Plusz: 696 ezer (19,8%), 18-49: 139 ezer (13,8%)

RTL Klub: Fókusz: 638 ezer (16,9%), 18-49: 184 ezer (16%)
TV2: Fuss család, fuss!: 408 ezer (10%), 18-49: 98 ezer (7,4%)
RTL Klub: Drága örökösök: 701 ezer (16,9%), 18-49: 244 ezer (18%)
TV2: Séfek séfe: 402 ezer (12,3%), 18-49: 169 ezer (13,7%)
RTL Klub: Nyerő Páros: 453 ezer (13,3%), 18-49: 150 ezer (11,8%)

Péntek

RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 228 ezer (12,1%), 18-49: 38 ezer (7,4%)
RTL Klub: Barátok közt: 321 ezer (14,1%), 18-49: 50 ezer (9%)
TV2: Anya: 363 ezer (16,1%), 18-49: 46 ezer (8,4%)

RTL Klub: RTL Híradó: 692 ezer (22,4%), 18-49: 151 ezer (18,5%)
TV2: Tények: 693 ezer (22,5%), 18-49: 104 ezer (13%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 250 ezer (6,9%), 18-49: 17 ezer (1,7%)
TV2: Tények Plusz: 792 ezer (22,7%), 18-49: 170 ezer (17,3%)

RTL Klub: Fókusz: 572 ezer (15,5%), 18-49: 160 ezer (14,9%)
TV2: Fuss család, fuss!: 439 ezer (10,9%), 18-49: 124 ezer (9,7%)
RTL Klub: Drága örökösök: 683 ezer (16,7%), 18-49: 208 ezer (15,9%)
TV2: Séfek séfe: 434 ezer (12,9%), 18-49: 159 ezer (12,4%)
RTL Klub: Nyerő Páros: 550 ezer (15,6%), 18-49: 212 ezer (16,1%)

Szombat

Duna TV: Gasztroangyal: 313 ezer (11,9%), 18-49: 31 ezer (3,7%)

RTL Klub: Híradó: 628 ezer (18,5%), 18-49: 182 ezer (16,4%)
TV2: Tények: 595 ezer (17,6%), 18-49: 113 ezer (10,2%)
Duna TV: SzerencseSzombat: 245 ezer (6,4%), 18-49: 20 ezer (1,6%)

RTL Klub: Fókusz Plusz: 588 ezer (14,8%), 18-49: 214 ezer (15,7%)
TV2: Tények Plusz: 458 ezer (11,7%), 18-49: 108 ezer (8,1%)
Duna TV: Harc a másodpercekért: 56 ezer (1,3%), 18-49: 5 ezer (0,3%)
RTL Klub: X-Faktor: 1,229 millió (29,4%), 18-49: 552 ezer (34,7%)
TV2: Csak semmi pánik: 259 ezer (6,1%), 18-49: 74 ezer (4,7%)

RTL Klub: Másnaposok: 380 ezer (15,3%), 18-49: 202 ezer (18,1%)
TV2: Men in Black – Sötét zsaruk: 106 ezer (3,9%), 18-49: 55 ezer (4,6%)

Vasárnap

Duna TV: Borbás Marcsi szakácskönyve: 291 ezer (9,8%), 18-49: 26 ezer (2,9%)

RTL Klub: Híradó: 700 ezer (19,1%), 18-49: 203 ezer (17,2%)
TV2: Tények: 725 ezer (19,9%), 18-49: 142 ezer (12,2%)

RTL Klub: Házasodna a Gazda: 607 ezer (14%), 18-49: 192 ezer (13,2%)
TV2: Sztárban Sztár leszek!: 1,006 millió (23,2%), 18-49: 323 ezer (21,3%)
Duna TV: Magyarország, szeretlek!: 137 ezer (3,1%), 18-49: 10 ezer (0,7%)
RTL Klub: Jófiúk 1×08: 311 ezer (7%), 18-49: 144 ezer (9%)

RTL Klub: Bukós szakasz: 173 ezer (6%), 18-49: 79 ezer (6,9%)
TV2: A szürke ötven árnyalata: 281 ezer (13,2%), 18-49: 102 ezer (11,6%)

Jasinka Ádám írása

Kiemelt kép: Borbás Marcsi, a Gasztroangyal házigazdája (fotó: gasztroangyal.hu)