Július 15-én indult a TV2-n az Áll az alku új évada, ezzel ismét megváltozott a csatorna esti kínálata. Eközben az RTL Klubon továbbra is minden hétköznap este látható A mi kis falunk ismétlése. Az első két nap eredményei alapján pedig úgy tűnik, a korábbi szoros verseny után újra az RTL dominálja a hétköznap estéket a reklámozóknak fontos, 18-49-es korosztályban.

Az, hogy nyár van, a leglátványosabban a délutáni nézettségi adatokon látszik, nagyon kevesen kapcsolják be a tévékészülékeket 18 óráig. Emiatt a premier részekkel jelentkező török sorozatok mind az RTL Klubon, mind a TV2-n gyengén teljesítenek és hol az egyik csatorna, hol a másik hoz magasabb számokat 18-49-ben. Az érdemi nézettségi verseny a híradókkal kezdődik, bár a két nagy hírműsor csatája elég egyoldalú ebben a korosztályban: kedden az RTL Híradó 17,9%-os közönségarányt ért el szemben a Tények 15%-val. Az izgalmakig este hét óráig kell várnunk.

A TV2-n április vége, azaz lassan három hónapja megszakítás nélkül látható a Bezár a bazár! című vetélkedő. A kezdetben parádés számokat produkáló gameshow közönsége a nyár derekára jócskán megcsappant, azonban továbbra is a csatorna, valamint a hétköznap esték egyik legerősebb tartalma, ez kivételes teljesítmény. Kedden 14%-os közönségarányt hozott a 18 és 49 év közötti nézők körében, ami remek eredmény, és le is győzte a vele egyszerre sugárzott Fókuszt, amely meglepően gyengén ment (12%). A Bazár utolsó perceiben kezdődött az RTL Klubon A mi kis falunk ismétlése, Majka és Tilla gameshow-ja pedig nem bírt a falus produkcióval. A mi kis falunk 16%-os eredménnyel ismét nyerte a sávját és az estét is, remek felvezetést nyújtva az utána adásba kerülő Barátok köztnek. A szappanopera az előző hetek gyengélkedései után magára talált, és 13,5%-ot ért el, ami nagyon jónak számít.

Berényi Miklós (Szőke Zoltán) és Eszter (Bajor Lili) a Barátok köztben (fotó: UFA Magyarország)

A mi kis falunkkal és a Barátok közttel szemben a TV2-n az Áll az alku új évada látható. A Gundel Takács Gábor vezette vetélkedőnek már a hétfői, szezonnyitó adása sem volt erős, ám keddre még tovább csökkentek a számai a reklámozóknak fontos, 18-49-es korcsoportban (9,9%-ról 8,8%-ra). Ennek a gyenge eredménynek is köszönhető, hogy nyert este az RTL Klub, ugyanis a késő esti sávokban már egyik csatorna sem teljesített jól. Mind A legbátrabb páros ismétlése (TV2: 7,5%), mind a Magnum dupla része (RTL Klub: 7,1% és 8,5%) rossz értékeket produkáltak és a közös sávban kikaptak a Film+-on futó Nagyfater elszabadul című filmtől (7,1%). Velük párhuzamosan jól hozott A Múmia visszatér is (6%) a Mozi+-on.

Miközben a filmek remekül mennek a kisebb csatornákon, a sorozatok és a saját gyártások felemásan teljesítenek. A SuperTV2-n esténként ismétlik az Ázsia Expressz első évados adásait, melyek katasztrofális eredményeket szállítanak 18-49-ben, a reality kedden 0,4%-os közönségarányt ért el. A VIASAT3 pár hete visszahozta az orvosos drámái helyére az Észbontókat, és ez jó döntésnek bizonyult, hiszen a Kovács Áron vezette vetélkedő 2-3%-ot produkál, ami két-háromszorosa a kórházi sorozatok számainak. A Coolon meglepően gyengén mennek az egykoron népszerű címek, ám az egyik produckió így is kiemelkedik, a késő esti Gyilkos elmék napok óta jól teljesít, kedden 3,7%-os közönségarányt hozott, amivel 18-49-ben maga mögé utasította a VIASAT3-at és a SuperTV2-t is.

Minden adat 18-49-ben értendő.

Kiemelt kép: Áll az alku (fotó: TV2) és A mi kis falunk (fotó: RTL Magyarország)