November 11-én idén először egy napon indította új műsorrendjét a két nagy csatorna. Az RTL Klub mindössze két műsort, a Fókuszt és A Konyhafőnök VIP legújabb szezonjának adásait sugározza este, miközben a TV2 képernyőre tűzött három vadonatúj produkciót: egy napi sorozatot, egy gameshow-t és egy realityt. Két nap nézettségi eredményeiből nem szabad messzemenő következtetést levonni, de úgy tűnik, hogy a háromból kettő műsor nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a TV2-n, míg a gasztroreality a több mint kétórás adásidő mellett is kiemelkedően teljesít.

Az én kis családom főszereplői (fotó: RTL Magyarország)
Mielőtt rátérnénk a főműsoridős nézettségi versenyre, vigyázó szemeinket vessük a délutáni kínálatra, ugyanis november 11-én indult az RTL Klubon Az én kis családom című török sorozat, amely a honfitárs Elif – A szeretet útján helyére érkezett. A reklámozóknak fontos korosztályban (18-49) az első napon azt hozta, amit az Elif tudott, ám keddre csökkent a közönségaránya, ami nem túl jó jel. Mindkét nap kikapott a vele egyidőben futó TV2-s telenovellától, a Victoriától, azonban a török sorozatok szinte kivétel nélkül mindig gyenge nézettséggel nyitnak, később kezdenek csak nőni. Az Anya és a Barátok közt csatája továbbra is kiélezett, de a hétfői és keddi adatok alapján az RTL Klubos széria áll nyerésre a 18 és 49 évesek körében.

Klem Viktor, Fenyő Iván, Szabó Kimmel Tamás és Mészáros Béla (fotók: TV2)
A főműsoridő felvezetője mindkét csatornán a híradó, amelyek teljesítménye egy új műsorrend és egy új produkció indulásakor kiemelten fontos, hiszen ha kevesen nézik, akkor nehéz belőle építkezni. Az RTL Híradó szokás szerint remek eredményeket hozott mindkét nap, ezt ki is használta a Fókusz, amely azonban csak hétfőn ment jól, kedden már magához képest is alacsony számokat produkált. Eközben a Mintaapák, az új magyar napi sorozat csak pár tizedszázalékpontot esett, bár üröm az örömben, mindkét nap csak közepesen teljesített. Ennek ellenére bizakodhatnak a TV2-nél, ugyanis a Fókusz verhető ellenfélnek tűnik, és a nézettségi görbe alapján az látszik, hogy aki belekezdett új sorozatuk első két epizódjába (ha el is kapcsolt a reklám alatt, akkor is visszatért és) végig nézte.

A Nyomd a gombot, tesó! stúdiója (fotó: TV2)
Nincs viszont ilyen szerencséje a TV2 másik két újdonságának, a Majka ötlete nyomán készült gameshow-nak, a Nyomd a gombot, tesó!-nak és az Ördög Nóra, valamint Stohl András vezette átépítőshow-nak, az Újratervezésnek. Ez a két produkció ugyanis A Konyhafőnök VIP új évadával egyszerre kerül adásba, és a veterán gasztroreality idén ősszel is kiemelkedő. A hétfői adás 18,8%-ot, a keddi 17,2%-ot ért el 18-49-ben. Ezzel szemben a Nyomd a gombot, tesó! 12,6% után másnapra megzuhant és csak 8,6%-ot hozott, az Újratervezés pedig 11,1%-ot rontott le 9%-ra. Egyik újdonság sem nyitott jól, ám a keddi eredményeik még rosszabbak. A gyengülés oka lehet az M4 Sporton közvetített női futballmérkőzés (Magyarország – Lettország), de ilyen mértékű zuhanást ez sem magyaráz.
Különösen látványos a nézettségi görbe alakulása a reklámozóknak fontos korosztályban: ahogy elkezdődött A Konyhafőnök, a TV2-ről rengeteg tévéző elkapcsolt és csak a reklámok idején, pár percre néztek vissza. Az RTL Klub fölénye olyan nagy volt hétfőn és kedden a főműsoridőben, 18-49-ben, mintha az előző hetekben érvényes őszi kínálat lenne műsoron a Drága örökösökkel, Nyerő Párossal, a Séfek séfével és a megbukott Fuss család, fuss! című sportvetélkedővel. Az esti műsorrend és az új produkciók sikerességéről két nap alapján ítélkezni még nem szabad, péntekig még sok minden változhat, ám a tendencia azt mutatja, hogy gyenge kezdésből ritkán szoktak talpra felállni.
Kiemelt kép: Pillanatkép A Konyhafőnök VIP 2019 adásából (fotó: RTL Magyarország)