Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport ZRT programigazgatója a már megszokott módon az idei Média Hungaryn is prezentációt tartott, melyben értékelte az utóbbi időszak teljesítményét, illetve bejelentett néhány olyan új műsort, amelyeket a következő hónapokban mutatnak be az anyacsatornán.

Beszédét a három évvel ezelőtti bejelentések felelevenítésével kezdte, ugyanis 2016-ban majdnem napra pontosan szintén Siófokon mutatta be a vállalat kábelportfólióbővítési terveit. Hangsúlyozta, hogy ez a stratégia volt a TV2 Csoport válasza a folyamatosan gyorsuló piaci fragmentációra, melynek eredménye mostanra ért be. A 24 darab 1 és 5% közötti nézettséggel rendelkező magyarországi televíziós csatorna között mára a vállalat 5 adója szerepel, míg az RTL Klub és az MTVA 4-4, a SONY és az AMC csak 3-3 csatornával képviselteti magát. Kitért arra is, hogy a portfólió folyamatos erősítése mellett az is fontos a menedzsment számára, hogy megállítsák az anyacsatorna, a TV2 nézettségének folyamatosan csökkenését.

Részletesen beszélt arról is, hogy áprilisban mindhárom vizsgált célcsoportban magasabb eredményt tudott elérni a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország, a kábelportfóliója az egész nap és a főműsoridő tekintetében is magasabb számokat produkált, mint az RTL kábelportfóliója, és a TV2 is megelőzte az RTL Klubot a teljes lakosság körében egész napos viszonylatban.

A prezentáció során néhány negatív felvetésre is választ kaphattak a konferencia résztvevői, Fischer Gábor megválaszolta például azt a kérdést is, hogy mi értelme van 1% alatt teljesítő csatornák üzemeltetésének. Hangsúlyozta, hogy ahhoz, hogy egy kábelportfólió igazán sikeres tudjon lenni, oda kell figyelni a nézői igényekre, ki kell szolgálni ezeket. Megemlítette, hogy a tavalyi bejelentésekor nagy derültséget okozó Jocky TV számai például azt bizonyítják, hogy valós keresletet elégít ki a csatorna. Szó volt arról is, hogy a hirdetői piac kiszolgálásánál nem számít, hogy ki hány estét nyer meg, ez csak egy hangzatos frázis, hiszen a legtöbb esetben a TV2 Csoport az ilyen alkalmakon nem is ad valós tartalmakat. Sőt kiemelte, hogy a prime time üzletileg egyre kevesebbet ér.

Végezetül bemutatott néhány olyan műsort, amelyek a következő hónapokban érkeznek a TV2-re, ezekről korábbi cikkünkben olvashattok bővebben.

Kiemelt kép: Fischer Gábor (fotó: Marketing és Media Online)