(Az előző heti eredmények.) Az Ázsia Expressz helyén indította vadonatúj műsorát a TV2, és egyelőre nem csak a családok futnak, hanem a tévézők is a csatorna képernyője elől. A Palik László vezette új sportreality ugyanis úgy tűnik, bukás, míg a Séfek séfe második évada nem csak, hogy jól hoz, de verte is az RTL Klubot. Az RTL háza táján semmi “érdemleges”, csak tarolás, és a más semmi.
Egyre inkább a Barátok közt felé dől a mérleg nyelve, bár koránt sem nézik olyan sokan a szappanoperát, mint egykor, de már mindkét korosztályban magabiztosan nyeri a sávját. A vele egyszerre látható Anya nem teljesít rosszul, sőt a korábban itt futott Madárkánál jobb eredményekre képes, ám az ellenfele erősebb. A híradók csatájában a helyzet változatlan: 18-49-ben az RTL Klub, teljesben a TV2 a kedveltebb, ám a Tények Plusz remek eredményeit nem tudta kihasználni a Fuss család, fuss!
A sportreality gyenge számokkal kezdett, és a hét végére még tovább csökkent a nézettsége, miközben az utána adásba kerülő gasztrotehetségkutató, a Séfek séfe napról napra több nézőt érdekelt. A teljes lakosság körében szinte minden nap legyőzte a Love Islandet, a reklámozóknak fontos 18-49-es korosztályban eleinte kikapott, de a hét végére verte a párkereső realityt. A Love Island ugyan jobb eredményekkel zárt, mint amilyenekkel nyitott, mégis mérsékelt habzású produkció maradt, amely nem a tévében, hanem online tarolt igazán.

Jelenet a Drága örökösökből (fotó: RTL Magyarország)
Ezzel szemben a Drága örökösök nem csak az interneten, hanem a tévében is népszerű, és annak köszönhetően, hogy a TV2-n nincs vele egyszerre erős tartalom, még tovább tudta növelni a nézettségét. Akárcsak az X-Faktor, amely kilőtt, mint egy rakéta, és hatalmasat javított a premierhez képest. A második válogató adás brutálisan magas (1,1 millió néző, és 33,9%-os közönségarány 18-49-ben) eredményt produkált, ezzel pedig az év legnézettebb műsora címet is megszerezte. Miközben az X-Faktor nőtt, a Sztárban Sztár leszek! visszaesett. A műsor első élő adása az évadnyitó számok közelébe csökkent a teljes lakosságban, a reklámozóknak fontos korosztályban pedig csak közepesen ment. Ám hozzá kell tenni, hogy az élő adások minden ilyen tehetségkutató esetében gyengébben hoznak, mint a válogatók.
Vasárnap este nem csak az énekes műsor, hanem a választás is borzolta a kedélyeket, és bár volt műsora az RTL Klubnak, a TV2-nek és az M1-nek is, a nyertes az ATV lett, amelyet közel félmillióan követtek figyelemmel a legfrissebb adatokra várva.
Hétfő
RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 220 ezer (12,1%), 18-49: 33 ezer (7,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 327 ezer (13,6%), 18-49: 62 ezer (9,8%)
TV2: Anya: 323 ezer (13,9%), 18-49: 45 ezer (7,4%)
RTL Klub: RTL Híradó: 616 ezer (20,2%), 18-49: 124 ezer (15%)
TV2: Tények: 697 ezer (23%), 18-49: 121 ezer (14,8%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 256 ezer (7%), 18-49: 20 ezer (1,9%)
TV2: Tények Plusz: 740 ezer (21,1%), 18-49: 175 ezer (17,4%)
RTL Klub: Fókusz: 626 ezer (16,5%), 18-49: 164 ezer (14,3%)
TV2: Fuss család, fuss!: 523 ezer (12,8%), 18-49: 171 ezer (13,1%)
RTL Klub: Drága örökösök: 728 ezer (17,2%), 18-49: 247 ezer (17,2%)
TV2: Séfek séfe: 410 ezer (11,7%), 18-49: 145 ezer (11,2%)
RTL Klub: Love Island: 382 ezer (11,5%), 18-49: 164 ezer (13%)
Kedd
RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 231 ezer (12,2%), 18-49: 31 ezer (6,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 342 ezer (13,9%), 18-49: 47 ezer (7,6%)
TV2: Anya: 333 ezer (14%), 18-49: 42 ezer (7%)
RTL Klub: RTL Híradó: 679 ezer (22,6%), 18-49: 165 ezer (19,6%)
TV2: Tények: 656 ezer (22,1%), 18-49: 96 ezer (11,6%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 260 ezer (7,3%), 18-49: 13 ezer (1,2%)
TV2: Tények Plusz: 718 ezer (21%), 18-49: 151 ezer (14,9%)
RTL Klub: Fókusz: 613 ezer (16,3%), 18-49: 210 ezer (18,1%)
TV2: Fuss család, fuss!: 460 ezer (11,3%), 18-49: 124 ezer (9,2%)
RTL Klub: Drága örökösök: 740 ezer (17,7%), 18-49: 268 ezer (18,4%)
TV2: Séfek séfe: 471 ezer (13,9%), 18-49: 164 ezer (12,6%)
RTL Klub: Love Island: 413 ezer (12%), 18-49: 160 ezer (12%)
Szerda
RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 223 ezer (10,8%), 18-49: 48 ezer (10,1%)
RTL Klub: Barátok közt: 328 ezer (12,9%), 18-49: 67 ezer (11,4%)
TV2: Anya: 366 ezer (14,7%), 18-49: 64 ezer (11,4%)
RTL Klub: RTL Híradó: 692 ezer (22,3%), 18-49: 170 ezer (20,6%)
TV2: Tények: 699 ezer (22,7%), 18-49: 129 ezer (15,9%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 272 ezer (7,6%), 18-49: 21 ezer (2%)
TV2: Tények Plusz: 704 ezer (20,3%), 18-49: 171 ezer (17,2%)
RTL Klub: Fókusz: 582 ezer (15,5%), 18-49: 209 ezer (18%)
TV2: Fuss család, fuss!: 457 ezer (11,3%), 18-49: 124 ezer (9,2%)
RTL Klub: Drága örökösök: 681 ezer (16,1%), 18-49: 288 ezer (19,9%)
TV2: Séfek séfe: 425 ezer (12,4%), 18-49: 176 ezer (13,5%)
RTL Klub: Love Island: 364 ezer (10,3%), 18-49: 197 ezer (14,8%)
Csütörtök
RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 223 ezer (10,8%), 18-49: 29 ezer (5,9%)
RTL Klub: Barátok közt: 328 ezer (12,9%), 18-49: 47 ezer (7,2%)
TV2: Anya: 366 ezer (14,7%), 18-49: 59 ezer (9,3%)
RTL Klub: RTL Híradó: 692 ezer (22,3%), 18-49: 172 ezer (20%)
TV2: Tények: 699 ezer (22,7%), 18-49: 115 ezer (13,7%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 272 ezer (7,6%), 18-49: 22 ezer (2,1%)
TV2: Tények Plusz: 704 ezer (20,3%), 18-49: 161 ezer (15,9%)
RTL Klub: Fókusz: 582 ezer (15,5%), 18-49: 201 ezer (17,5%)
TV2: Fuss család, fuss!: 457 ezer (11,3%), 18-49: 126 ezer (9,5%)
RTL Klub: Drága örökösök: 681 ezer (16,1%), 18-49: 243 ezer (16,8%)
M4 Sport: Horvátország – Magyarország: 370 ezer (9,7%), 18-49: 164 ezer (13%)
TV2: Séfek séfe: 425 ezer (12,4%), 18-49: 162 ezer (12,6%)
RTL Klub: Love Island: 364 ezer (10,3%), 18-49: 134 ezer (10,3%)
Péntek
RTL Klub: Elif – A szeretet útján: 226 ezer (12,1%), 18-49: 34 ezer (6,7%)
RTL Klub: Barátok közt: 319 ezer (13,8%), 18-49: 66 ezer (10,5%)
TV2: Anya: 334 ezer (14,8%), 18-49: 50 ezer (8,2%)
RTL Klub: RTL Híradó: 625 ezer (21,9%), 18-49: 148 ezer (19,1%)
TV2: Tények: 642 ezer (22,7%), 18-49: 113 ezer (14,9%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 271 ezer (7,8%), 18-49: 11 ezer (1,1%)
TV2: Tények Plusz: 680 ezer (20,9%), 18-49: 142 ezer (14,7%)
RTL Klub: Fókusz: 552 ezer (15,1%), 18-49: 218 ezer (18,6%)
TV2: Fuss család, fuss!: 384 ezer (9,7%), 18-49: 108 ezer (8,1%)
RTL Klub: Drága örökösök: 722 ezer (17,5%), 18-49: 274 ezer (19%)
TV2: Séfek séfe: 429 ezer (12,5%), 18-49: 164 ezer (12,4%)
RTL Klub: Love Island: 413 ezer (12,2%), 18-49: 155 ezer (11,8%)
Szombat
Duna TV: Gasztroangyal: 262 ezer (11,8%), 18-49: 24 ezer (3,6%)
RTL Klub: Híradó: 642 ezer (22%), 18-49: 174 ezer (20,7%)
TV2: Tények: 485 ezer (16,9%), 18-49: 78 ezer (9,5%)
Duna TV: SzerencseSzombat: 279 ezer (7,9%), 18-49: 26 ezer (2,5%)
RTL Klub: Fókusz Plusz: 574 ezer (15,4%), 18-49: 208 ezer (17,9%)
TV2: Fuss család, fuss! Plusz: 245 ezer (6,6%), 18-49: 67 ezer (5,8%)
Duna TV: Sült zöld paradicsom: 144 ezer (3,5%), 18-49: 15 ezer (1,1%)
RTL Klub: X-Faktor: 1,186 millió (29,2%), 18-49: 505 ezer (33,9%)
TV2: A Pogány Madonna: 254 ezer (6,4%), 18-49: 100 ezer (6,8%)
RTL Klub: Love Island: 407 ezer (15,2%), 18-49: 165 ezer (14,3%)
TV2: A csontember: 138 ezer (7,1%), 18-49: 59 ezer (6,9%)
Duna TV: Kolja: 45 ezer (1,7%), 18-49: 2 ezer (0,2%)
Vasárnap
M4 Sport: Forma-1 Japán Nagydíj: 204 ezer (18,3%), 18-49: 76 ezer (19,3%)
Duna TV: Hogy volt!?: 122 ezer (5%), 18-49: 8 ezer (1,2%)
Duna TV: Borbás Marcsi szakácskönyve: 217 ezer (7,7%), 18-49: 24 ezer (2,8%)
RTL Klub: Híradó: 663 ezer (18,2%), 18-49: 179 ezer (15,1%)
TV2: Tények: 628 ezer (17,4%), 18-49: 156 ezer (13,4%)
RTL Klub: Házasodna a Gazda: 589 ezer (13,3%), 18-49: 212 ezer (13,6%)
TV2: Sztárban Sztár leszek!: 882 ezer (19,9%), 18-49: 310 ezer (19,1%)
Duna TV: Magyarország, szeretlek!: 107 ezer (2,3%), 18-49: 3 ezer (0,2%)
RTL Klub: Jófiúk 1×07: 319 ezer (6,9%), 18-49: 150 ezer (8,8%)
RTL Klub: Love Island (finálé): 303 ezer (8,1%), 18-49: 141 ezer (9,8%)
TV2: Magyarország választ: 280 ezer (9,6%), 18-49: 78 ezer (6,6%)
Duna TV: Én és a mostohám: 50 ezer (1,4%), 18-49: 5 ezer (0,4%)
ATV: Önkormányzati választások: 401 ezer (14,1%), 18-49: 98 ezer (8,6%)
RTL Klub: Önkormányzati választások: 156 ezer (7,6%), 18-49: 69 ezer (8,2%)
Jasinka Ádám írása
Kiemelt kép: Az X-Faktor 2019 mentorai (fotó: RTL Magyarország)