(Az előző heti eredmények.) Remek eredményekkel búcsúzott a Sztárban Sztár leszek!, bár a döntő adással sem sikerült letaszítania a trónról az X-Faktort. A TV2 hétköznap esti műsorainak sincs több szerencséje, sem Majka, sem az Ördög Nóra és Stohl András alkotta kettős nem talál fogást az RTL Klubos gasztrorealityn. Hogy az étel mekkora hatalom a képernyőn, arra Borbás Marcsi műsora is jó bizonyíték.
Az RTL Klubon november 11-én indult új török sorozat, Az én kis családom a második héten sem találta még meg a nézőit, és nem csak, hogy kikap a TV2-től, de rosszabb eredményeket is szállít mint a korábban a sávjában vetített honfitárs, az Elif – A szeretet útján. Ezzel szemben a TV2-n kiemelkedő számokat ér el mind a teljes lakosság, mind a reklámozóknak fontos 18-49 évesek körében az Anya, amely viszont már nem sokáig lesz látható a csatornán. A török produkció többször is le tudta győzni a Barátok köztöt, amely lassan de biztosan megtalálta közönségét a késő délutáni sávban.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a Tények műsorvezetői (fotó: TV2)
A hírműsorok versenye meglepően szoros, bár az még mindig egyértelműen látszik, hogy 18-49-ben az RTL Híradó, teljes lakosságban a Tények a népszerűbb. A két műsor közötti differencia azonban jelentősen csökkent mindkét korosztályban: az RTL Klubos híradás az idősebbek, a TV2-s pedig a fiatalabbak körében tudott erősödni. Mivel egyik produkció sem veszített nézőt, sőt még növekedni is tudtak, így a hattól hétig tartó sávban naponta 1,5-1,6 millió ember néz hírműsort Magyarországon. A két csatorna úgymond levezető magazinjai, a Fókusz és a Tények Plusz is jól teljesítenek, de ezeknél élesebben megmutatkozik, hogy előbbit a fiatalok, utóbbit inkább az idősek követik figyelemmel.
Már tíz rész képernyőre került a TV2 vadonatúj napi sorozatából, a Mintaapákból, de még mindig nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy sikeres, de azt sem hogy megbukott volna. Kétségtelen, hogy a november 11-én indult újdonságok közül az egyedüli, amely képes volt megtartani az első részek nézettségét, de túlságosan is hullámzó a teljesítménye: egyik nap a lélektani határnak számító 10%-os közönségarányt sem éri el a reklámozók szempontjából kiemelten fontos 18 és 49 év közötti nézők körében, másnap pedig a csatornaátlagot messze meghaladó, kimagasló eredménnyel az RTL Klubot is le tudja győzni. Ezzel szemben stabilan gyenge mind a Majka vezette Nyomd a gombot, tesó!, mind pedig az Újratervezés. Kijelenthejtük, hogy egyik produkciós sem váltotta be a hozzű fűzött reményeket.

Majka a Nyomd a gombot, tesó! díszletében (fotó: TV2)
A Konyhafőnök azonban 2014 óta töretlen sikerrel fut, a jelenleg látható negyedik celebes évad nap mint nap parádés nézettségi eredményeket produkál a monstre, több mint két óra hosszú adások ellenére. Nem csoda, hogy a gasztroreality jövőre is visszatér az RTL Klub képernyőjére. A főzős műsorok sikerét támasztja alá a Dunán szombat délutánonként látható Gasztroangyal is, amely ismét nyerte a nézettségi versenyt az RTL Klubbal és a TV2-vel szemben, sőt házon belül egyedül a futballközvetítés tudta csak megelőzni. Sokan fogják sajnálni, hogy karácsonytól egy évig biztosan nem lesz új adás a Borbás Marcsi vezette műsorból.
A szombat királya címet az X-Faktor nyerte el, amelynek második élő show-ja ugyan gyengébben ment, mint a két héttel ezelőtti első adás, viszont a 18-49-ben elért 30%-os közönségarány és a több mint egymilliós össznézettség így is kimagasló eredmény. Egy hajszálon múlt, hogy a teljes lakosság körében nem előzte meg a Sztárban Sztár leszek! döntője, mindössze 10 ezer néző volt a különbség. A TV2 showműsora a fiatal felnőttek körében is jó eredményeket produkált, bár elmaradt az X-Faktor lehengerlő 30%-tól, a fináléval megszerzett 19% azonban így is magasan a csatornaátlag (9,7%) fölötti számadat. Nem véletlen, hogy a TV2 megrendelte a műsor folytatását.
A két gyengélkedő TV2-s napi műsornak és a kiemelkedően erős Konyhafőnök-X-Faktor párosnak köszönhetően elképesztően nagy volt ismét a differencia a két csatorna között (18-49-ben, főműsoridőben). A teljes heti esti átlagot vizsgálva 7,6 százalékponttal vezet az RTL Klub, ami ledolgozhatatlan hátránynak tűnik alig egy hónappal az ünnepi időszak kezdete előtt.
Hétfő
RTL Klub: Az én kis családom: 164 ezer (7,2%), 18-49: 26 ezer (4,4%)
RTL Klub: Barátok közt: 361 ezer (12,2%), 18-49: 75 ezer (9%)
TV2: Anya: 449 ezer (15,4%), 18-49: 99 ezer (12,1%)
RTL Klub: RTL Híradó: 802 ezer (23%), 18-49: 222 ezer (20,9%)
TV2: Tények: 828 ezer (23,8%), 18-49: 174 ezer (16,4%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 247 ezer (6,4%), 18-49: 10 ezer (0,9%)
TV2: Tények Plusz: 732 ezer (18,9%), 18-49: 161 ezer (13,1%)
RTL Klub: Fókusz: 675 ezer (16,7%), 18-49: 232 ezer (18%)
TV2: Mintaapák: 418 ezer (9,9%), 18-49: 141 ezer (10,4%)
RTL Klub: A Konyhafőnök VIP: 726 ezer (18,4%), 18-49: 282 ezer (19,8%)
TV2: Nyomd a gombot, tesó!: 331 ezer (8,1%), 18-49: 114 ezer (7,7%)
TV2: Újratervezés: 254 ezer (9,1%), 18-49: 92 ezer (8,4%)
Kedd
RTL Klub: Az én kis családom: 155 ezer (7,6%), 18-49: 34 ezer (6,2%)
RTL Klub: Barátok közt: 387 ezer (13,5%), 18-49: 89 ezer (10,5%)
TV2: Anya: 405 ezer (14,6%), 18-49: 76 ezer (9,5%)
RTL Klub: RTL Híradó: 785 ezer (22,4%), 18-49: 226 ezer (21%)
TV2: Tények: 781 ezer (22,3%), 18-49: 156 ezer (14,5%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 228 ezer (5,8%), 18-49: 15 ezer (1,2%)
TV2: Tények Plusz: 808 ezer (20,9%), 18-49: 202 ezer (16,2%)
RTL Klub: Fókusz: 635 ezer (15,7%), 18-49: 242 ezer (18%)
TV2: Mintaapák: 389 ezer (9,3%), 18-49: 161 ezer (11,3%)
M4 Sport: Wales – Magyarország: 493 ezer (13,9%), 18-49: 206 ezer (15,6%)
RTL Klub: A Konyhafőnök VIP: 666 ezer (16,5%), 18-49: 253 ezer (17%)
TV2: Nyomd a gombot, tesó!: 237 ezer (5,7%), 18-49: 80 ezer (5,2%)
TV2: Újratervezés: 203 ezer (6,3%), 18-49: 57 ezer (4,6%)
Szerda
RTL Klub: Az én kis családom: 162 ezer (7,2%), 18-49: 48 ezer (7,6%)
RTL Klub: Barátok közt: 405 ezer (13,4%), 18-49: 98 ezer (11,4%)
TV2: Anya: 431 ezer (15%), 18-49: 76 ezer (9,4%)
RTL Klub: RTL Híradó: 739 ezer (20,7%), 18-49: 189 ezer (17,2%)
TV2: Tények: 804 ezer (22,5%), 18-49: 164 ezer (14,9%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 259 ezer (6,6%), 18-49: 15 ezer (1,2%)
TV2: Tények Plusz: 712 ezer (18,3%), 18-49: 178 ezer (14,5%)
RTL Klub: Fókusz: 574 ezer (14,2%), 18-49: 177 ezer (13,4%)
TV2: Mintaapák: 446 ezer (10,5%), 18-49: 176 ezer (12,3%)
RTL Klub: A Konyhafőnök VIP: 712 ezer (18,4%), 18-49: 274 ezer (19,7%)
TV2: Nyomd a gombot, tesó!: 329 ezer (8,3%), 18-49: 133 ezer (9,4%)
TV2: Újratervezés: 239 ezer (8,4%), 18-49: 86 ezer (7,8%)
Csütörtök
RTL Klub: Az én kis családom: 174 ezer (8%), 18-49: 32 ezer (5,8%)
RTL Klub: Barátok közt: 358 ezer (12,5%), 18-49: 72 ezer (9,2%)
TV2: Anya: 407 ezer (14,7%), 18-49: 73 ezer (9,8%)
RTL Klub: RTL Híradó: 770 ezer (22,3%), 18-49: 179 ezer (17,6%)
TV2: Tények: 745 ezer (21,6%), 18-49: 149 ezer (14,7%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 235 ezer (6,1%), 18-49: 10 ezer (0,9%)
TV2: Tények Plusz: 753 ezer (19,9%), 18-49: 179 ezer (15,3%)
RTL Klub: Fókusz: 587 ezer (14,7%), 18-49: 186 ezer (14,5%)
TV2: Mintaapák: 413 ezer (9,8%), 18-49: 137 ezer (9,8%)
RTL Klub: A Konyhafőnök VIP: 711 ezer (18,4%), 18-49: 263 ezer (18,9%)
TV2: Nyomd a gombot, tesó!: 296 ezer (7,4%), 18-49: 97 ezer (6,9%)
TV2: Újratervezés: 220 ezer (7,5%), 18-49: 77 ezer (6,7%)
Péntek
RTL Klub: Az én kis családom: 173 ezer (7,2%), 18-49: 38 ezer (5,5%)
RTL Klub: Barátok közt: 367 ezer (11,8%), 18-49: 62 ezer (6,8%)
TV2: Anya: 435 ezer (14,4%), 18-49: 79 ezer (9,1%)
RTL Klub: RTL Híradó: 735 ezer (20,8%), 18-49: 175 ezer (16%)
TV2: Tények: 791 ezer (22,4%), 18-49: 187 ezer (17,1%)
Duna TV: Sorsok útvesztője: 264 ezer (6,9%), 18-49: 10 ezer (0,8%)
TV2: Tények Plusz: 720 ezer (19,1%), 18-49: 196 ezer (16,4%)
RTL Klub: Fókusz: 553 ezer (14%), 18-49: 170 ezer (13,4%)
TV2: Mintaapák: 446 ezer (10,8%), 18-49: 198 ezer (14,6%)
RTL Klub: A Konyhafőnök VIP: 690 ezer (17,6%), 18-49: 239 ezer (17,1%)
TV2: Nyomd a gombot, tesó!: 298 ezer (7,4%), 18-49: 113 ezer (8%)
TV2: Újratervezés: 258 ezer (8,5%), 18-49: 85 ezer (7,1%)
Szombat
Duna TV: Gasztroangyal: 330 ezer (10%), 18-49: 48 ezer (4,4%)
RTL Klub: RTL Híradó: 679 ezer (17,9%), 18-49: 170 ezer (13,2%)
TV2: Tények: 622 ezer (16,6%), 18-49: 121 ezer (9,6%)
Duna TV: SzerencseSzombat: 274 ezer (6,7%), 18-49: 32 ezer (2,3%)
RTL Klub: Fókusz Plusz: 654 ezer (15,8%), 18-49: 226 ezer (16,1%)
TV2: Tények Plusz: 375 ezer (9,2%), 18-49: 75 ezer (5,4%)
Duna TV: Szellemírtók: 63 ezer (1,5%), 18-49: 12 ezer (0,8%)
RTL Klub: X-Faktor: 1,064 millió (27%), 18-49: 451 ezer (30%)
TV2: Pókember: Hazatérés: 157 ezer (3,8%), 18-49: 74 ezer (4,9%)
Vasárnap
Duna TV: Borbás Marcsi szakácskönyve: 250 ezer (6,6%), 18-49: 23 ezer (1,7%)
RTL Klub: RTL Híradó: 856 ezer (20,4%), 18-49: 265 ezer (18%)
TV2: Tények: 740 ezer (17,7%), 18-49: 168 ezer (11,5%)
RTL Klub: Jófiúk: 425 ezer (9,3%), 18-49: 204 ezer (12,1%)
TV2: Sztárban Sztár leszek!: 1,054 millió (23,9%), 18-49: 315 ezer (19%)
Duna TV: Magyarország, szeretlek!: 133 ezer (2,9%), 18-49: 6 ezer (0,4%)
RTL Klub: Kong: Koponya-sziget: 368 ezer (8,8%), 18-49: 205 ezer (12,9%)
Jasinka Ádám írása
Kiemelt kép: Erős Antónia és Szellő István, az RTL Híradó műsorvezetői (fotó: RTL Klub)