Egy hete költöztek be a nézők otthonaiba a Mintaapák, Tamás (Szabó Kimmel Tamás), Miklós (Mészáros Béla), Szabolcs (Klem Viktor) és Géza (Fenyő Iván) hétköznap esténként 19 óra 15 perctől a TV2-n szórakoztatják a televíziónézőket a viccesebbnél viccesebb szituációkkal. A frissen a városba költözött özvegy állatorvos, a két család között folyamatosan egyensúlyozó építésvezető, a menő sztárügyvéd és a pizzéria tulajdonos exfocista között látszólag nem sok hasonlóság van, ám egy dologban egyáltalán nem különböznek: nagyon szeretik a gyerekeiket, és mindent meg is tesznek értük (még akkor is, ha esetleg látványosan húzzák a szájukat, mondjuk egy bepisilésnél vagy óvodai verekedésnél…).
A széria forgatásán közel 400 fős stáb dolgozik, köztük olyan rendezőkkel, mint a sokat bizonyított Spáh Dávid, Kovács Ádám vagy Mátyássy Áron, aki számos filmes munkája mellett olyan sorozatok epizódjait jegyzi, mint az Aranyélet és a Filmszemle-díjas Átok. A szettben tett látogatásunk alkalmából volt alkalmunk vele is beszélgetni a sorozat kapcsán.

Mátyássy Áron (Fotó: Zsigmond László)
Arra a kérdésre, hogy miben látja a Mintaapák argentin eredetijének és szlovák adaptációjának sikerét azt felelte, hogy ennek elsősorban a sorozat nagyon könnyen átélhető történetváza az oka. A célközönség, akik számára készül, mind hasonló cipőben járnak, mint a főszereplők, hiszen a szériában előkerülő témák mind univerzálisak: a midlife crisis, a gyermekvállalás, a felbomló házasságok, megcsalás, ezek mind kifogyhatatlan témákat szolgáltató problémakörök. A rendező szerint az is vonzó lesz a hazai közönségnek, hogy a magyar verzióban nincs finomkodás, őszinte stílusban készülnek a forgatókönyvek, ettől pedig valódivá és átélhetővé válnak a helyzetek, a közönség még inkább tud azonosulni a történetszálakkal.
Amikor a tempó kerül szóba, Mátyássy Áron nem titkolja, hogy valóban megterhelő az az iram, amit egy napi sorozat gyártásánál diktálni kell, főleg úgy, hogy a hasznos percmennyiséget prémium minőségben kell hozniuk a stáboknak. Minden alkotó különös hangsúlyt fektet arra, hogy a forgatási terv betartása mellett valóban magas színvonalú legyen minden egyes képkocka, ami aztán a televízió képernyőjére kerül. Erről gondoskodnak az „A” listás színművészek is, akiket ugyan nem könnyű a gyártásvezetőknek egyeztetni, hiszen számos más elfoglaltságuk is van: próbálnak, esténként színházban játszanak, ám amikor a kamera előtt állnak, végtelenül profin és gyorsan végzik a feladatukat, megkönnyítve ezzel az egész stáb munkáját.

Fotó: Zsigmond László
A rendezők egyébként folyamatosan váltják egymást, egy hetet forgatnak, majd az azt követő héten felkészülnek a következő etap feladataira. Három-négyszer annyi jelenetet kell egy nap rögzíteni, mint egy hagyományos filmforgatáson, amikben a különböző helyszínek és szereplők váltják egymást, így Mátyássy Áronék minden történetszállal találkoznak. Ez azért is fontos, mert így könnyedén átlátják a Mintaapák minden egyes karakterének „életét”.
Amikor arról kérdezzük, hogy elégedett-e az elkészült epizódokkal, akkor óvatosan mondja ki, hogy igen, és azonnal hozzáteszi, hogy nagyon ritka az olyan rendező, aki mindent jónak talál az elkészült alkotásban. Azt viszont nem rejti véka alá, hogy a látványra büszke, és arra is, hogy a színészek mennyire jól működnek a megteremtett közegben. Szerinte az a legfontosabb, hogy a Mintaapák humora behúzza a nézőket, azaz a valós történetmesélés közben szórakoztasson is. Az eddig látott részek alapján mi azt gondoljuk, hogy ez sikerül is.
Kiemelt kép: Kuna Kata, Pék Ádám és Kovács Ádám (Fotó: Zsigmond László)